Kažu da u Brčkom ima trideset hiljada domaćinstava, dakle JP Komunalno mora da dostavi 90.000 računa mjesečno, a koje potrošači treba da plate. Istina, ne plaćaju svi na šalterima Komunalnog, neki plaćaju u bankama i poštama, ali ogroman broj ipak dolazi u Komunalno. Zašto? Zato što je isplativije – Komunalno ne naplaćuje proviziju, za razliku od banaka i pošta, ali to je već svima poznato. Postavlja se pitanje zašto Komunalno ne uvede mogućnost elektronskog plaćanja računa, bez provizije, naravno. Uostalom, teže uspostavljanju, tzv. „Pametnog grada“.

Kad smo već kod toga, zašto se ne uvede mogućnost i elektronske dostave računa? Malo sam računao, na taj način bi JP Komunalno, pod pretpostavkom da bi takav način dostave prihvatila sva domaćinstva (što je teško za očekivati), samo na papiru godišnje uštedilo oko 30 000 konvertibilnih maraka. To je ušteda samo na papiru, a uštede su znatno veće kada se u obzir uzme i smanjenje potrošnje tonera i drugog materijala. Takođe, na taj način bi došlo do smanjenja troškova dostave računa – manja potrošnja goriva i manji angažman radne snage. Ovo je ekonomska računica, ali ne bi trebalo zanemariti i ekološki aspekt. Ko bi više trebalo da brine o ekologiji ako ne komunalno preduzeće?

Elektronsko plaćanje računa nije nikakva novost u Bosni i Hercegovini. Plaćanje režija kreditnom ili debitnom karticom preko interneta bez ikakve naknade moguće je u Federaciji BiH, a mobilni operateri, ne samo da omogućavaju elektronsku dostavu računa i njihovo plaćanje, nego i nagrađuju korisnike koji na taj način podmiruju svoje obaveze. Uzgred, da li ste znali da se u Srbiji računi mogu platiti i na kiosku?

Možda je vrijeme da i JP Komunalno „zakorači u 21. vijek“ i da prestanemo da gubimo vrijeme cupkajući u smrdljivim čekaonicama.