bdf.brcko@gmail.com

Trasa kroz Brčko još uvijek u magli

Republika Srpska odlučno širi mrežu svojih autoputeva, a situacija na terenu ukazuje na to da, kada je riječ o povezivanju sa Srbijom, sve ide planiranom dinamikom, osim dijela koji se odnosi na trasu kroz Brčko distrikt, gdje i dalje, sa partnerima, treba da pregovaramo. Izjavio je to za “Glas” vršilac dužnosti direktora “Autoputeva Republike Srpske” Nedeljko Ćorić.

Saobraćajno približavanje Banjaluke i Beograda je u vrhu prioriteta duži niz godina, a do sada je, prema riječima, nadležnih urađeno dosta toga da bi ono što je zacrtano i sproveli u djelo. Veliku ulogu igra i Srbija, koja je krenula u povezivanje sa Sarajevom i u potpunosti snosi troškove gradnje novog mosta preko Save kod Rače, odakle je Srpska već počela da gradi trasu prema Bijeljini.

Početak izgradnje dionice od Rače do Bijeljina je ozvaničen još polovinom septembra prošle godine u bijeljinskom naselju Velika Obarska, a riječ je o trasi koja je duga oko 20 kilometara i vrijednoj više od 250 miliona KM te koja je i sastavni dio budućih autoputeva Banjaluka – Bijeljina  Beograd i Beograd – Sarajevo.

Taj dio autoputa Srpska će finansirati u iznosu od 20, a Srbija 80 odsto, a Ćorić ističe da su trenutno na 13. kilometru puta i da su u toku pripremni radovi koji se odnose na podsloj i prvi sloj nasipa.

“Uporedo sa tim počećemo i sa pripremama za izvođenje ostalih radova i u principu idemo planiranom dinamikom koja je definisana ugovorima”, rekao je Ćorić.

Govoreći o drugim dionicama pripremnih radova ima i na dionici Brčko – Vukosavlje.

“Kineska kompanija gradi kamp u Modriči. Intenzivnije radove očekujemo u drugoj polovini jula, a u toku su i završni razgovori sa kineskom bankom u vezi sa potpisivanjem ugovora za taj projekat te i onog za dionicu Brčko – Bijeljina. Ugovor će sigurno biti potpisan do kraja godine”, istakao je Đorić i podsjetio da je rok za završetak radova na dionici Rača – Bijeljina septembar 2025.

Najviše nepoznanica i dalje, kako je potvrdio, ima kada je riječ o trasi koja treba da ide kroz Brčko, a distrikt bi, prema ranijim najavama, trebalo da bude upravo čvorište autoputa prema, s jedne strane Srpskoj te druge prema FBiH i dalje ka Sarajevu.

“Trasa još nije definisana, ali očekujemo da će se politički akteri u tom dijelu BiH usaglasiti u vezi sa tim i da će stvoriti uslove za aktivnosti koje su potrebne za rad i na teritoriji Brčko distrikta, kako tu ne bi ostao prekid koji ne bi nikome ništa dobro donio”, poručio je Ćorić.

Autoput koji treba da Srpsku, preko dijela Posavine i Semberije, poveže sa Srbijom je u republičkim dokumentima označen kao strateški projekat, ukupne dužine oko 70 kilometara. Od toga dio Vukosavlje – Brčko iznosi 32, a dionica od Brčkog do Rače 38,5 kilometara.

Predstavnici BiH su u Ankari još u martu 2021. godine, tokom sastanka sa delegacijom Turske, potpisali sporazum o izgradnji autoputa Sarajevo – Beograd. Planovima je predviđena izgradnja trase od Sarajeva preko Pala i Višegrada do granice sa Srbijom te od Sarajeva preko Zenice, Tuzle, Brčkog i Bijeljine do granice BiH sa Srbijom na Rači, gdje je u toku gradnja mosta. Početak radova u Srbiji je ozvaničen još u oktobru 2019. u Sremskoj Rači, u prisustvu predsjednika Srbije i Turske Aleksandra Vučića i Redžepa Tajipa Erdogana te članova Predsjedništva BiH.

Most

Izgradnja mosta preko Save je strateški najvažniji objekat na dionici od Kuzmina do Sremske Rače. Most je započet 2019. godine. Njegova dužina je 1.320 metara, nad kojim je oko 330 metara čelične konstrukcije. Na lijevoj obali je 13 stubnih mjesta, na desnoj deset i dva velika stuba u koritu Save.

Izdvojeno