bdf.brcko@gmail.com

Milić o trasi auto puta: Glasanje nije iznenađenje, odstupilo se od dogovora predstavnika tri naroda

Iako se činilo da će i Brčko, nakon dužeg zastoja, konačno, makar na papiru, dobiti trase auto puteva kroz ovu lokalnu zajednicu, to se ipak nije desilo.

Na sjednici Vlade, na kojoj je razmatran nacrt izmjena Prostornog plana, srpski članovi Vlade glasali su protiv, i tako, uz upotrebu mehanizma za zaštitu vitalnog nacionalnog interesa, stvari vratili na početak. Za jedne iznenađenje, za druge ne.

„Ovakvo glasanje nije iznenađenje za sve one koji su makar malo upućeni u problematiku“, rekao je za nula49.com predsjednik Skupštine Siniša Milić. On ističe da su brojni razlozi zašto su srpski članovi Vlade glasali protiv, a najvažniji, pored činjenice da je iz posla koji se tiče utvrđivanja trasa auto puta Banjaluka – Bijeljina i Tuzla – Orašje, praktično isključen šef nadležnog Odjeljenja za javne poslove, jeste da su, kako tvrdi, predložena rješenja zaobišla i usaglašenu političku volju predstavnika tri naroda u Brčkom.

„Taj stav, koji su usaglasili tadašnji gradonačelnik, predsjednik Skupštine, zamjenik gradonačelnika i potpredsednik Skupštine distrikta, dakle najodgovorniji predstavnici sva tri naroda, definisan je u zajedničkom dopisu premijerima Republike Srpske i FBiH i upućen 9.marta 2022.godine. Ključni dogovor je da nema preklapanja trasa auto puta,odnosno zajedničke dionice iz niza praktičnih razloga,odnosno da će auto put Banjaluka – Bijeljina imati svoj kontinuitet i da će se sa auto putem Tuzla – Orašje, ukrštati u jednoj tački. Ono što smo dobili na kraju je dijametralno suprotno od usaglašene volje predstavnika Srba,Bošnjaka i Hrvata u Brčkom“, tvrdi Milić.

Bivši gradonačelnik Esed Kadrić, jedan od potpisnika pisma entitetskim premijerima, na koje ukazuje Milić, kritikovao je činjenicu da je na sjednici Vlade po prvi put u istoriji distrikta upotrebljen mehanizam zaštite nacionalnog interesa čime je stvorena dodatna konfuzija.

„Njima (Srbima) ne odgovara južnija trasa. Time se onemogućava razvoj grada prema jugu. Ovo je praktično pitanje“, rekao je Kadrić na pres konferenciji SDA.

Za razliku od ove stranke i dojučerašnjeg gradonačelnika, nova bošnjačka većina takođe nije zadovoljna poslom koji je, crtajući trase, obavio brčanski Zavod za planiranje na čelu sa direktorom Ismetom Dedeićem.

„Ljudi nisu upoznati kuda je planirano da prolazi trasa auto puta. To je nešto što je otvorilo veliku raspravu. Jedni tvrde da jesu upoznati, drugi tvrde da nisu. Meni je dovoljno što imam kopije blizu 600 potpisa građana MZ Brka koji ne podržavaju predlog trase“, izjavila je poslanik SBB Ina Pamukčić Karagić, na čiji predlog je i Skupština distrikta razmatrala Informaciju o trasama auto puteva kroz Brčko.

Zbog svega toga, Milić tvrdi da“ ako je bilo nekog iznenađenja na sjednici Vlade, onda je to iznenađenje da su bošnjački članovi Vlade podržali izmjene prostornog plana, iako su i sami bili nezadovoljni kako postupkom njihovog definisanja tako i konačnim prijedlogom trasa“.

Kako god, na trase auto puta kroz Brčko, moraćemo još sačekati.

Alternative dogovoru nema, bez obzira na alarm u Kancelariji OHR a, koji je, kako saznajemo, tražio dodatna obrazloženja zbog ovakvog ishoda glasanja na Vladi. Jer, mehanizam zaštite vitalnog nacionalnog interesa imaju članovi Vlade iz reda sva tri naroda, a time i mogućnost da blokiraju svako rješenje koje nije po volji, jednog drugog ili trećeg naroda.

Osim ako blokada izgradnje auto puteva kroz Brčko, nije cilj, sam po sebi.

 

 

Izvor: nula 49

Izdvojeno