bdf.brcko@gmail.com

Ko će finansirati trasu autoputa kroz Brčko distrikt BiH?

U narednim mjesecima očekuje se donošenje konačne verzije trase autoputa kroz Brčko distrikt, koji bi trebao unaprijediti saobraćajnu komunikaciju između Sarajeva i Beograda. Međutim, i dalje se ne zna ko će finansirati izgradnju ovog velikog infrastrukturnog projekta, konkretno, trasu kroz ovaj dio naše zemlje.

Višemjesečni pregovori o trasi autoputa kroz Brčko distrikt, koja bi trebala biti saobraćajno čvorište između glavnih gradova Bosne i Hercegovine i Srbije te generalno u ovom regionu, rezultirati su kompromisom između predstavnika lokalnih, entitetskih i državnih institucija uz učešće najbitnijih političkih faktora.

„Pravac iz Bijeljine ulazi ispod Brezovog Polja i završava se kod Lončara. Ova trasa ide kroz Vučilovac, Marković Polje, Gornju Maoču, tunel i dalje prema Tuzli“, objašnjava Ismet Dedeić, direktor Zavoda za planiranje, projektovanje i razvoj Brčko distrikta BiH.

Prijedlog trase autoputa krajem prošle godine izložen je na javni uvid, u toku je procedura dostavljanja primjedbi, nakon čega bi se o konačnom rješenju trebale izjasniti brčanske vlasti. Još nije poznato ko će finansirati ovaj projekat i kada bi mogli početi konkretni radovi.

„Distrikt, vjerovatno, neće biti u poziciji da izdvoji tolika sredstva i da se kreditno zaduži. Tražit ćemo druge modele i tu ćemo morati ostvariti saradnju s entitetskim nadležnim javnim preduzećima koja se bave tim poslom. Pretpostavljam da bi možda do kraja naredne godine mogli krenuti i radovi na teritoriji Brčko distrikta“, kaže Esed Kadrić, gradonačelnik Brčko distrikta BiH (SDA).

U toku je procedura za odabir izvođača radova na dionici autoputa Brčko-Bijeljina, vrijednoj čak 350 miliona maraka, ukupne dužine oko 17 km. Podsjetimo, radovi na dionici autoputa od Bijeljine do granice sa Srbijom počeli su u septembru prošle godine. O ovoj temi prilikom obilježavanja neustavnog dana RS-a u Brčkom je govorio i predsjednik RS-a Milorad Dodik.

„Ostaje da se ugovori linija od Bijeljine do linije s Brčko distriktom, kroz Brčko distrikt i da se spoji Koridor 5C od Doboja sve do Vukosavlja. Želimo da u narednih četiri-pet godina izgradimo integralno ovaj autoput“, rekao je Dodik.

Početak izgradnje brze ceste Tuzla-Brčko-Orašje najavljen je za drugu polovinu godine. Luka Brčko, koja je veoma bitna za razvoj bh. ekonomije, realizacijom ovog infrastrukturnog projekta povezala bi se s Međunarodnim aerodromom Tuzla kao i sa Zeničko-dobojskim kantonom, što bi trebalo donijeti brojne benefite ovom zapostavljenom dijelu Bosne i Hercegovine.

 

federalna.ba

Izdvojeno