bdf.brcko@gmail.com

Uz sanaciju postojećeg, ove će godine početi i gradnja novog mosta Gunja-Brčko

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković proteklog je tjedna, prilikom boravka u Mostaru, najavio kako će Republika Hrvatska, zajedno s vlastima u BiH, u ovoj godini krenuti u projekt obnove postojećeg te gradnju novog mosta Gunja-Brčko.

Vrijednost obnove postojećeg mosta je 30 milijuna kuna, po principu pola-pola, i to, ustvrdio je, moraju najhitnije napraviti. A nešto južnije od staroga mosta bit će sagrađen novi most. Hrvatska je već definirala spojnu točku kako bi se iskoristio postojeći granični prijelaz, uređen prije nekoliko godina, da ne bi morala graditi novi. Sada se čeka da vlasti iz Brčko Distrikta definiraju plansku dokumentaciju i kreće se u njegovu gradnju. Ministar Butković nije mogao definirati koliko bi taj most mogao koštati.

Na potrebu gradnje novoga mosta između Gunje i Brčkog ukazuje se već godinama. Početkom 2011. potpisan je i sporazum o suradnji Brčko Distrikta i Vukovarsko-srijemske županije kao pretpostavka za pripremu zajedničkih projekata za povlačenje sredstava iz fondova EU-a. Gradnja novog mosta stavljena je u prvi plan, kao nužno rješenje za omogućavanje sigurnog prometa ljudi i robe između dviju država. Održan je i niz bilateralnih sastanaka na kojima su razmatrane i moguće trase prometnice s jedne i druge strane obale Save te gradnja mosta na novoj lokaciji koja će odgovarati i Hrvatskoj i BiH.

Postojeći je most star i dotrajao je. Sagrađen je davne 1894. godine, dug je 755 metara i stoji na 27 betonskih stupova. Mostovi se inače projektiraju na eksploatacijsko razdoblje do 80 godina, a ovome je čak 128. Prije tri godine njime je zabranjeno prometovanje teretnih vozila. Naime, elaboratom o utvrđivanju stanja, procjenom nosivosti i projektom sanacije opreme mosta utvrđeno je da on više nije siguran za promet. Zbog izrazito nepovoljnih rezultata provjere na zamor, u siječnju 2019. doneseno je rješenje o obveznom i hitnom prekidu prometa teretnih motornih vozila i autobusa. Njime sada prometuju samo laka vozila i pješaci.

Zabrana teretnog prometa ima višestruke posljedice u ekonomskom smislu i objema je stranama u cilju da se on što prije ponovno uspostavi. Osim što ima golemo značenje za lokalno stanovništvo, most je tranzitni koridor između dviju država.

Novi, suvremeni most otvorit će sjeveroistočnu Bosnu, Brčko i Bijeljinu prema europskom koridoru, oživiti gospodarstvo i Luku Brčko te olakšati kretanje stanovnika s obiju obala rijeke Save.

 

 

Marija Lešić Omerović

Izvor: glas-slavonije.hr

Izdvojeno