bdf.brcko@gmail.com

Zašto menadžeri Javne zdravstvene ustanove Brčko Distrikta BiH ne dostavljaju podatke o platama

U Brčkom je sačinjen Javni registar 4.500 zaposlenih i imenovanih u javnom sektoru, za čija se primanja godišnje izdvoji oko 120 miliona maraka.

Spiskove su, uglavnom svi dostavili, osim Javne zdravstvene ustanove, zbog čega će njihovi rukovodioci biti kažnjeni u skladu sa Zakonom o radu čija je izmjena u toku, najavljuje gradonačelnik Siniša Milić.

U Odjeljenju za administrativne poslove za 54 stalno zaposlena, mjesečno se izdvajaju 122.000 maraka za primanja.

Ovo je jedino vladino odjeljenje u kojem nema nikakvih komisija ili odbora za novčane naknade.

– Te komisije prema Zakonu o državnoj službi plaćene su sa deset odsto od prosječne bruto plate u organima uprave, to je negdje oko 250 KM – naveo je Srđan Blažić, šef Odjeljenja za administrativne poslove u Vladi Distrikta Brčko.

U ostalih 11 vladinih odjeljenja, službama, sekretarijatima i skupštinskim komisijama, imaju raznorazne odbore i komisije, često, jedno lice u više komisija. Ima i onih sa dvije plate, za šta su nagrađeni i sa po 8.000 KM.

Uz to, često u javnom sektoru radi po dvoje, troje i četvoro u porodici, pa im se mjesečno u kućni budžet slije i do 12.000 KM.

Zato je, kaže, gradonačelnik, otpor za objavljivanje podataka očekivan.

– Kad kažem da je otpor očekivan, onda se to prije svega misli na otpore koji dolaze od strane pojedinaca, pa i čitavih institucija, jer ovo je jedna novina, što bi trebalo da obezbijedi transparentnost trošenja javnog novca – rekao je Siniša Milić, gradonačelnik Distrikta Brčko.

Objavljivanje plata je nezakonito, kažu u telefonskom razgovoru menadžeri Javne zdravstvene ustanove, koji, kako smo saznali, imaju primanja i po 7 do 8.000 maraka. Kažu nam da svaki radnik mora pismeno pristati na objavljivanje primanja, što oni ne žele.

– Ovdje se ne radi o poštovanju pojedinačnog zahtjeva, ovdje se radi o poštovanju odluke Skupštine, kojom je data nadležnost Vladi za uspostavu ovog registra – dodao je Milić.
Građani zahvalni gradonačelniku i Vladi na istrajnosti, ali i zgroženi, na to da se za 4.500 korisnika javnih sredstava, godišnje na plate i razne naknade, utroši 120 miliona maraka budžeta.

Ovaj haos i opštu grabež narodnog novca, potrebno je što prije spriječiti i zakonom urediti, da budžet bude ravnomjernije raspoređivan onima koji ga i pune.

Zato iz kabineta gradonačelnika najavljuju izmjenu Zakona o platama, prema kojem će se rasipanje novca i nemoralno bogaćenje, spriječiti i kazniti. Veća nadležnost tim zakonom biće data Kancelariji za prevenciju korupcije.

– Neće se moći ostvarivati dupla primanja, pojedinac koji se odluči da se bavi politikom, a zaposlen je u javnom sektoru, imaće mogućnost da bira ili da prihvati mandat ili da zauzme radni odnos u javnom sektoru – završio je Milić.

Milić očekuje da će već prve sankcije za nepoštovanje skupštinske odluke i skrivanje tačnih podataka o primanjima iz budžeta, uslijediti veoma brzo.

(rtrs.tv)

Izdvojeno