bdf.brcko@gmail.com

Epidemiološke mjere u brčanskim školama napokon došle na dnevni red; ali kakve???

Sead Šadić, šef Odjeljenja za zdravstvo i ostale usluge, istakao je na sastanku na temu “Epidemiološke i preventivne mjere u školama i vakcinacija” da su radi povećanja broja zaraženih učenika osnovnih i srednjih škola intenzivirane zajedničke aktivnosti Odjeljenja za zdravstvo i Odjeljenja za obrazovanje.

U isto vrijeme dr. Anđa Nikolić, šefica Pododjeljenja za javno zdravstvo, izjavila je da su slučajevi zaraze među učenicima sporadični.

Postavlja se pitanje šta je od navedenog tačno.

Zna li se koliko je zaraženih učenika u brčanskim školama i da li je dovoljno samo pridržavanje epidemioloških mjera da se zaraza zaustavi?

S obzirom da u donošenju epidemioloških i preventivnih mjera u školama glavnu riječ ima Krizni štab za zaštitu i spašavanje, bilo bi dobro da članovi ovog Štaba posjete sve škole i utvrde da li je fizički izvodljivo provođenje ovih mjera. Uvjerili bi se da nije. Nemoguće je održati fizičku distancu veću  od dva metra u odjeljenjima koja broje preko dvadeset učenika. Jedan zaraženi učenik bio je i bit će najmanje 45 minuta (jedan školski čas) sa svojim drugovima na udaljenosti manjoj od jednog metra.

Ako to imamo na umu, realne su pretpostavke da se i po definiciji Svjetske zdravstvene organizacije radi o prvom( prvim) kontaktima i da dr. Nikolić zna šta se u takvoj situaciji radi.

Naravno, nikom nije stalo da se nastava obustavlja, ali zna se da su početkom pandemije formirane Google učionice, učenici i profesori su dobili kodove, šifre i sa malo organizacije moglo se nastaviti sa kombiniranjem redovne nastave za ,,zdrave učenike’’ i online( instruktivne) nastave za učenike u izolaciji.

Niko ne bi bio na gubitku, ne bi bilo kalkulisanja sa jednim zaraženim i onim potencijalno zaraženim, nego bi se ozbiljnije pristupilo problemu i školska godina uspješnije privela kraju.

Škola je specifična po mnogo čemu i u rješavanju ove problematike moraju učestvovati ljudi iz struke, iz škole. Samo u jednoj srednjoj školi nekoliko odjeljenja je u izolaciji, a nekoliko profesora ( skupa sa članovima svojih porodica) sa težim oblikom korone.

Šef Odjeljenja za obrazovanje Zoran Bulatović morao bi sa svojim timom napraviti jasan plan nadoknade časova za odjeljenja koja su bila u izolaciji, sa jasnim pretpostavkama da li će to biti uopšte izvodljivo i po kojem rasporedu.

Gubitak časova treba što prije svesti na minimum, ali ne po cijenu ugrožavanja zdravlja i širenja zaraze.

 

M.M.

Izdvojeno