bdf.brcko@gmail.com

Kako urediti javni prevoz u Brčko Distriktu?

U Brčko distriktu BiH oblast javnog prevoza nije uređena na adekvatan način. Ovaj posao obavljaju privatna preduzeća, uključujući sve vrste prevoznih sredstava. Iz gradskog budžeta se izdvaja novac za prevoz učenika, ali problem nastaje tokom školskog raspusta, kada je manje linija, a mnogim građanima, posebno onima koji žive van grada, prevoz je veoma potreban.

Građani nerijetko i po teškim vremenskim uslovima znaju dugo čekati autobus ili taksi. Ako njih pitate, javni prijevoz bi morao biti mnogo bolje uređen.

Nekada je prijevoz građana u Brčkom obavljalo javno preduzeće, ali je uslijedila privatizacija. Sada taj posao obavlja lokalna privatna firma koja za Distrikt vrši uslugu prijevoza učenika, a usput po određenim cijenama prevozi i ostale građane.

„Kod privatizacije Lasera, ja sam tada bio u Odjeljenju za privredu, bio sam protiv takvog načina. Mi smo trebali to ostaviti, jer neki gradski servisi moraju biti u nadležnosti Vlade. Kao što je to Komunalno preduzeće, trebalo je i Laser zadržati i obezbijediti funkciju javnog prevoza“, kaže Ismet Dedeić, direktor Zavoda za planiranje, projektovanje i razvoj Distrikta.

Međutim, postavlja se pitanje ekonomske isplativosti, tako da se trenutno rješenje čini najrealnije. Veliki problem za linijski prijevoz građana predstavljaju divlji taksisti.

„Ta nelojalna konkurencija koju pružaju s vremena na vrijeme odgovarajući divlji taksi prevoznici ugrožava ugovorni javni prevoz i sam taksi prevoz. Boljom koordinacijom svih organa javne uprave, naročito inspekcija, treba obezbijediti da funkcioniše javni prevoz na način na koji je to definisao propis. Konkretno se radi o Zakonu o prevozu u drumskom saobraćaju koji je definisao taj linijski prevoz“, ističe Ratko Stjepanović, šef Odjeljenja za javne poslove Vlade Brčko distrikta BiH.

Svi oni koji dođu u Brčko primijete nefunkcionalan objekat Autobuske stanice. Čak neka sela imaju bolji objekat, a o gradovima da i ne pričamo. To je jedna od najvećih sramota Brčko distrikta BiH.

Upravo zbog toga, urađeno je idejno rješenje za novu, modernu gradsku autobusku stanicu, ali još nije poznato kada bi se mogle desiti neke konkretnije aktivnosti na realizaciji ovog projekta. Postoje još neki prijedlozi za uređenje oblasti javnog prijevoza.

„Brčko je podobno da se projektuje kod budućeg javnog prevoza za tramvajski saobraćaj, jer je ravničarski, kao i biciklistički. U Holandiji preko 60% ljudi ide biciklom na posao“, dodaje Dedeić.

Nažalost, radi se o još jednoj neuređenoj društvenoj oblasti na području ove lokalne zajednice. Kao i u većini ostalih slučajeva, neizvjesno je kada će građani napokon dobiti kvalitetniji javni prijevoz i infrastrukturne objekte.

federalna.ba

Izdvojeno