bdf.brcko@gmail.com

Brčko i Orašje u planu postati prometna i energetska poveznica BiH i EU

Izgradnja autoceste koja će preko Brčkog povezati Tuzlu i Orašje, plan za izgradnju ruta plinovoda, kao i najava realizacije željezničkog koridora Tuzla – Vinkovci tri su ključna infrastrukturna projekta kojima će ovaj sjeveroistočni dio BiH dobiti na važnosti te se u konačnici spojiti na međunarodne prometne i energetske koridore, a napose one koji prolaze prostorom RH, odnosno Europske unije, piše Večernji list BiH.
Iznimna važnost
Strateški značaj ovih projekata dodatno je naglašen i u potezima vlasti u FBiH, a čiji su dužnosnici nedavno imali seriju sastanaka s rukovodstvima Tuzlanske i Posavske županije, kao i Brčko Distrikta, a tom je prilikom izneseno nekoliko detalja o nadolazećim projektima.
Jedan od njih je i autocesta Tuzla – Brčko – Orašje, a koja će zapravo biti nastavak već definiranog projekta autoceste Beograd – Sarajevo. Odvojak koji će od Tuzle, preko dijela Brčkog Distrikta, ići u Posavsku županiju od iznimnog je značaja za ovaj dio BiH koji ima velike gospodarske potencijale, ali koji je do sada oskudijevao u prometnom smislu. Autocesta će se vezati s Hrvatskom, a samim tim i s paneuropskim koridorom 10 koji ide od Austrije do Grčke, a njegov je dio autocesta Zagreb – Beograd.
Za Brčko ovaj je projekt važan zbog nekoliko razloga, a između ostaloga i zbog bolje povezanosti s gradovima u BiH, poput Tuzle, što sa sobom svakako nosi i mogućnost snažnijeg ekonomskog rasta, pri čemu ne treba zaboraviti kolika je važnost i luke u Brčkom.
Zamjenik gradonačelnika Brčko Distrikta Anto Domić pojasnio je kako Brčko postaje veliko čvorište jer kroz taj prostor prolazi autocesta iz Banje Luke prema Bijeljini, kao i autocesta od Sarajeva prema Orašju, a zbog svega navedenog oba entiteta imaju obvezu uspostaviti cestovnu povezanost upravo preko prostora Brčkog.
– Za nas je to jedna velika prilika, prilika za nove investicije i privlačenje gospodarstvenika – naglasio je Domić, ukazavši pritom i na izniman značaj riječne luke na Savi gdje se investira 10 milijuna eura za modernizaciju.
Dopunu ovom prometnom projektu svakako daju i razgovori o temi željezničkog koridora Tuzla – Vinkovci, a što bi omogućilo uspostavu multimodalnog prijevoza. S obzirom na činjenicu da suvremeni industrijski procesi zahtijevaju uporabu plina kao sredstva za dobivanje energije, Brčko je, kazao je Domić, zainteresirano za izgradnju plinovoda, a tu su i RS i FBiH iskazali svoje interese.
RS jer im je glavni plinski smjer iz Bijeljine prema Banjoj Luci, a prolazi kroz Brčko, dok FBiH planira dobavni smjer preko Hrvatske, odnosno smjerom Županja – Orašje – Srebrenik – Kladanj, s odvojkom za Brčko.
Posavska županija
U Posavskoj županiji na projekte koji se planiraju gledaju s velikim očekivanjima, a o važnosti angažiranoga pristupa govori nedavni sastanak koji je premijer FBiH Fadil Novalić održao s premijerom Posavske županije Đurom Topićem, a na kojemu je sudjelovalo i niz resornih ministara: prometa i veza Denis Lasić, energije, rudarstva i industrije Nermin Đindić i pravosuđa Mato Jozić, predsjednik Skupštine PŽ-a Blaž Župarić, ministar gospodarstva, rada i prostornog uređenja PŽ-a Dragutin Živković, ministar prometa, veza i zaštite okoliša PŽ-a Anes Osmanović i ministar pravosuđa i uprave PŽ-a Pero Radić.
Premijer Topić je naglasio kako je ovo bila prilika za razgovarati o planu izgradnje buduće autoceste Orašje – Brčko – Tuzla, planu plinifikacije i potrebe za izgradnjom plinovodne mreže na području Posavske županije, kao i drugim temama važnim za ovu županiju, a jučer je u izjavi za Večernji list pojasnio i kako je nova autocesta već dio prostornih planova Posavske kao i Tuzlanske županije te će značiti mnogo kada je riječ o daljnjem razvoju poduzetništva. Posavska će županija na ovaj način dobiti još jednu trasu autoceste; nakon dionice na koridoru Vc koja se veže uz most Svilaj, ova prometnica će ostvarivati vezu s gospodarskim središtem sjevera BiH – Tuzlom.
Vlasti Tuzlanske županije pritom su iznimno zainteresirane za što skorije rješavanje pitanja bolje prometne povezanosti s okolnim područjima. Iduća godina, prema svim najavama, trebala bi tako donijeti prve konkretne aktivnosti na terenu koje će ići u smjeru realizacije navedenih projekata.

Izdvojeno