bdf.brcko@gmail.com

Brčko i Orašje u planu postati prometna i energetska poveznica BiH i EU

Izgradnja autoceste koja će preko Brčkog povezati Tuzlu i Orašje, plan za izgradnju ruta plinovoda, kao i najava realizacije željezničkog koridora Tuzla – Vinkovci tri su ključna infrastrukturna projekta kojima će ovaj sjeveroistočni dio BiH dobiti na važnosti te se u konačnici spojiti na međunarodne prometne i energetske koridore, a napose one koji prolaze prostorom RH, odnosno Europske unije, piše Večernji list BiH.
Iznimna važnost
Strateški značaj ovih projekata dodatno je naglašen i u potezima vlasti u FBiH, a čiji su dužnosnici nedavno imali seriju sastanaka s rukovodstvima Tuzlanske i Posavske županije, kao i Brčko Distrikta, a tom je prilikom izneseno nekoliko detalja o nadolazećim projektima.
Jedan od njih je i autocesta Tuzla – Brčko – Orašje, a koja će zapravo biti nastavak već definiranog projekta autoceste Beograd – Sarajevo. Odvojak koji će od Tuzle, preko dijela Brčkog Distrikta, ići u Posavsku županiju od iznimnog je značaja za ovaj dio BiH koji ima velike gospodarske potencijale, ali koji je do sada oskudijevao u prometnom smislu. Autocesta će se vezati s Hrvatskom, a samim tim i s paneuropskim koridorom 10 koji ide od Austrije do Grčke, a njegov je dio autocesta Zagreb – Beograd.
Za Brčko ovaj je projekt važan zbog nekoliko razloga, a između ostaloga i zbog bolje povezanosti s gradovima u BiH, poput Tuzle, što sa sobom svakako nosi i mogućnost snažnijeg ekonomskog rasta, pri čemu ne treba zaboraviti kolika je važnost i luke u Brčkom.
Zamjenik gradonačelnika Brčko Distrikta Anto Domić pojasnio je kako Brčko postaje veliko čvorište jer kroz taj prostor prolazi autocesta iz Banje Luke prema Bijeljini, kao i autocesta od Sarajeva prema Orašju, a zbog svega navedenog oba entiteta imaju obvezu uspostaviti cestovnu povezanost upravo preko prostora Brčkog.
– Za nas je to jedna velika prilika, prilika za nove investicije i privlačenje gospodarstvenika – naglasio je Domić, ukazavši pritom i na izniman značaj riječne luke na Savi gdje se investira 10 milijuna eura za modernizaciju.
Dopunu ovom prometnom projektu svakako daju i razgovori o temi željezničkog koridora Tuzla – Vinkovci, a što bi omogućilo uspostavu multimodalnog prijevoza. S obzirom na činjenicu da suvremeni industrijski procesi zahtijevaju uporabu plina kao sredstva za dobivanje energije, Brčko je, kazao je Domić, zainteresirano za izgradnju plinovoda, a tu su i RS i FBiH iskazali svoje interese.
RS jer im je glavni plinski smjer iz Bijeljine prema Banjoj Luci, a prolazi kroz Brčko, dok FBiH planira dobavni smjer preko Hrvatske, odnosno smjerom Županja – Orašje – Srebrenik – Kladanj, s odvojkom za Brčko.
Posavska županija
U Posavskoj županiji na projekte koji se planiraju gledaju s velikim očekivanjima, a o važnosti angažiranoga pristupa govori nedavni sastanak koji je premijer FBiH Fadil Novalić održao s premijerom Posavske županije Đurom Topićem, a na kojemu je sudjelovalo i niz resornih ministara: prometa i veza Denis Lasić, energije, rudarstva i industrije Nermin Đindić i pravosuđa Mato Jozić, predsjednik Skupštine PŽ-a Blaž Župarić, ministar gospodarstva, rada i prostornog uređenja PŽ-a Dragutin Živković, ministar prometa, veza i zaštite okoliša PŽ-a Anes Osmanović i ministar pravosuđa i uprave PŽ-a Pero Radić.
Premijer Topić je naglasio kako je ovo bila prilika za razgovarati o planu izgradnje buduće autoceste Orašje – Brčko – Tuzla, planu plinifikacije i potrebe za izgradnjom plinovodne mreže na području Posavske županije, kao i drugim temama važnim za ovu županiju, a jučer je u izjavi za Večernji list pojasnio i kako je nova autocesta već dio prostornih planova Posavske kao i Tuzlanske županije te će značiti mnogo kada je riječ o daljnjem razvoju poduzetništva. Posavska će županija na ovaj način dobiti još jednu trasu autoceste; nakon dionice na koridoru Vc koja se veže uz most Svilaj, ova prometnica će ostvarivati vezu s gospodarskim središtem sjevera BiH – Tuzlom.
Vlasti Tuzlanske županije pritom su iznimno zainteresirane za što skorije rješavanje pitanja bolje prometne povezanosti s okolnim područjima. Iduća godina, prema svim najavama, trebala bi tako donijeti prve konkretne aktivnosti na terenu koje će ići u smjeru realizacije navedenih projekata.

Izdvojeno

Milić: ,,Ono što je za vas (Bošnjake) loše, za mene je dobro, što je vama (Bošnjacima) dobro, meni nije,’’

Po ko zna koji put pokazalo se da sve ono što se radi u Brčko Distriktu dvadeset i nešto godina, sa ciljem implementacije Mirovnog...

PLATI IM, GRADONAČELNIĆE, SAMO NEKA TE NE SAVJETUJU!

Novi gradonačelnik Brčko distrikta Zijad Nišić je sa nekoliko poteza iskazao pristojnu političku i opštu kulturu, te široku otvorenost za saradnju, što je naišlo...

Da li je moguće da se u Brčko Distriktu građani ne mogu slobodno nacionalno izjašnjavati, moguće je??

Kako javljaju mediji "Ševal Memić iz Brčkog - Bosanac u Brčko Distriktu BiH vodi bitku s vjetrenjačama. U matičnom uredu su mu odbili izdati...

Na defileu povodom neustavnog 9. januara i ove godine ozloglašeni proruski bajkeri “Noćni vukovi”

Članovi proruske organizacije "Noćni vukovi" učestvovali su na današnjem defileu povodom obilježavanja 9. januara u Istočnom Sarajevu. Noćni vukovi bili su i prošle godine u...

BRČANSKA BORBA ZA PROMJENE (VLAST): MORAM UĆI U VLAST, STRAŠNO ME SE TIČE

Nakon 30-tak godina vladanja jedna politička partija (SDA) odlazi sa vlasti, a sa time slijedi i gubitak preko hiljadu postavljenja u raznoraznim institucijama, na...

KO I KOJIM CIVILNIM ŽRTVAMA RATA U BRČKOM PODIŽE SPOMENIK?

Gotovo bez bilo kakve javne najave, u zaleđu brčanske Vijećnice ubrzano su započeli građevinski radovi, tako da većina stanovnika Brčko Distrikta ne zna šta...

Arogancija brčanskog pravosuđa: I sudije su ljudi kao i drugi smrtnici i nisu imuni od iskušenja neograničene vlasti

„ i sudije su samo ljudi kao i drugi smrtnici i nisu imuni od iskušenja neograničene vlasti. Iz ovoga nastaje  imperativ  njihovog ograničenja  kako...

ANALIZA: KAKO BRČANSKA VLAST NEODGOVORNO TROŠI JAVNI NOVAC

Da brčanska vlast već godinama pokazuje apsolutnu nesposobnost i neodgovornost u racionalnom i zakonitom trošenju javnog novca može se precizno ilustrirati kroz nekoliko primjera...