„U martu mjesecu, u odnosu na prethodni mjesec februar, zabilježen je rast potrošačkih cijena u nivou od 0,6 posto, što znači da su zabilježene više cijene hrane, bezalkoholnih i alkoholnih pića, duhana, režijskih troškova, prijevoza, te u uslugama restorana i hotela“, kazala je Fačić.
Mjesece ispred nas obilježilo je poskupljenje cijena roba i usluga u BiH i okruženju, a takav trend nije zaobišao ni Brčko distrikt. Poskupljenja proizvoda i usluga kreću se u nivou od nekoliko procenata.
Rukovodilac Podružnice Brčko, Agencija za statistiku BiH, Senija Fačić iznijela je statističke pokazatelje za mart ove u odnosu na mart 2020. godine, iz čega je vidljivo da je u Brčko distriktu došlo do poskupljenja kod više desetina artikala koji su bili predmetom analize.
„U martu mjesecu, u odnosu na prethodni mjesec februar, zabilježen je rast potrošačkih cijena u nivou od 0,6 posto, što znači da su zabilježene više cijene hrane, bezalkoholnih i alkoholnih pića, duhana, režijskih troškova, prijevoza, te u usluga restorana i hotela“, kazala je Fačić.
Ona je pojasnila da kad se gleda godišnja stopa inflacija, tj. kad se porede mart ove i prošle godine, tada imamo prosječni rast cijena od 0,9 posto, a kad se posmarta mart ove godine u odnosu na prosjek iz marta prošle godine, tu je još izraženija stopa inflacije i ona iznosi 102,3 posto što znači da su za 2,3 posto više cijene svih ovih 619 proizvoda i usluga koje statistički ured na mjesečnom nivou prati i obrađuje.
Aktivnosti Podružnice Brčko regulirane su Zakonom o statistici Bosne i Hercegovine iz 2004. godine. Podružnica u Brčkom je zadužena za proizvodnju statistike za nivo Brčko distrikta, koja ima veoma širok spektar.
Na terenu se provodi anketa o radnoj snazi, drugu godinu zaredom i svakodnevno sa četiri anketara.
„Druga anketa koja je po značaju odmah iza popisa stanovništva, je anketa o potrošnji domaćinstava koja je veoma kompleksna i radi se u rasponu od pet godina“, navela je Fačić i dodala se ona radi u vrijeme pandemije što anketarima otežava posao, te pozvale građane i domaćinstva da prema našim visokoobrazovanim mladim anketarima imaju korektan i pozitivan odnos.
Izvor: RBDBiH