bdf.brcko@gmail.com

Poziranja, paradiranja i isprazna simuliranja prezentacije turističke ponude u Brčko Distriktu BiH

Povodom obilježavanja Svjetskog dana turizma u Brčkom je predstavljena Strategija razvoja turizma i još jednom smo se uvjerili da smo od istinske turističke ponude jako daleko.

Turizam kao jedna od najznačajnijih i najprofitnijih privrednih grana u svijetu, posljednjih godina sve se češće spominje i u fokusu je aktuelnih predstavnika vlasti u Brčkom. Nažalost, osim poziranja, paradiranja i ispraznih prezentacija na planu turističke ponude, u samom gradu ništa nije urađeno. To ipak ne sprečava grupu ljudi okupljenu oko turističke zajednice, a sada na čelu sa gradonačelnikom Nišićem, da uporno zagovara neke projekte, donosi Strategiju, sarađuje sa USAID-om i još usto voda goste iz bijelog svijeta odvodeći ih na poznate turističke destinacije Brčko Distrikta BiH.

Od silnih turističkih atrakcija izdvajaju se kao posebne znamenitosti : Plantaža bamlje/bamje u Palanci (individualni  poljoprivredni proizvođač), Rašljani- prirodne ljepote ( klizišta); Gradaščevića kula – Bijela (ostaci kule koji se održavaju zahvaljujući mještanima), Vinarija Pajić ( privatno vlasništvo), Vjerski objekti u okolnim selima, Etno avlije ( privatni projekti), Fazanerija ( očišćena i uljuđena zahvaljujući entuzijastima i donatorima), Legat Ekmečić ( uspostavljen zahvaljujući porodici Ekmečić), Brezopoljska plaža ( napravljena zahvaljujući preduzetnim i vrijednim Brezopoljcima i D. Bulčeviću)…

I… kad čovjek pogleda, bogata turistička ponuda, nema šta. Tu su još i suveniri, odnosno budući brčanski brendovi, lučka dizalica, savska leptirica, bamlja koja bi se, po gradonačelnikovim riječima, trebala uvrstiti u agroturističku ponudu svih brčanskih restorana, kao i vino za koje bi se moralo naći posebno tržište…

Bez namjere da se potcijeni ono što su, uglavnom privatnici svojim sredstvima uradili i dopustili da se plasira kao dio turističke ponude, postavlja se pitanje: Šta ste vi gospodo, predstavnici vlasti Brčko Distrikta BiH, učinili? Osim RURALNOG (seoskog) turizma, koji preferirate, šta ste uradili u samom gradu? Gdje mogu otići Brčaci iz dijaspore, njihovi gosti i drugi putnici namjernici koji dođu u naš grad? Pa, reći ćete- u Brezovo Polje, u Brku, u Palanku, u Rahić, u Sandiće, u Bukvik…

Svaka čast za inovativnost!

U Brčkom ste, doduše, za turističku prezentaciju, sačuvali staru gradsku jezgru. Prosto ste je ,,konzervirali’’. Bilo bi dobro da gosti i predstavnici USAID-a, a ponekad i vi, političari na vlasti, obiđete naše uže gradsko jezgro i fotografišete se ispred gradskih turističkih atrakcija koje se uklapaju u vaše bukvalno tumačenje izraza ,,zaštita uže gradske jezgre’’.

M.P.

OVO JE ISTINSKA BRČANSKA TURISTIČKA PONUDA ;

 

Izdvojeno