bdf.brcko@gmail.com

Luka Ploče zatrpana robom za BiH koja čeka prevoz, Brčko je spremno, ali brodovi ne dolaze

Ništa se konkretno nije desilo, čekamo sastanke, kaže direktor Luke Brčko, dok industrija muku muči sa nabavkom sirovina

Unatoč najavama iz Luke Brčko da imaju kapacitete i da su spremni na povećan promet robe, ništa se značajno nije promijenilo posljednjih dana po ovom pitanju.

Direktor Perica Josić očekivao je da bi prekomorski brodovi, koji su prije dolazili u Luku Ploče i eventualno u Luku Split, mogli promijeniti rutu i ići na rumunsku luku Konstancu, a sav pretovar išao bi preko Luke Brčko, “koja ima izuzetne kapacitete”. Iako nema naznaka skorih radova i osposobljavanja željeznice na području Jablanice, nije bilo prebacivanja na Luku Brčko kada je u pitanju pretovar robe za velike kompanije iz Bosne i Hercegovine.

Alarmantno stanje

– Ništa se konkretno nije desilo. Još nema konkretnih i značajnijih novih angažmana. Radimo redovne poslove. Imaćemo neke sastanke naredni tjedan, pa ćemo vidjeti, rekao nam je Josić.

Luka Brčko je revitalizirana, ima kapacitet od milion tona godišnje i, napominje Josić, može udovoljiti svim potrebama tržišta.

ArcelorMittal Zenica dio koksa dobija iz Poljske, dio iz Lukavca, ali su i u GIKIL-u morali reducirati proizvodnju

Naime, zbog prekida željezničkog saobraćaja na području Jablanice u dužini od 17 kilometara, a usljed prirodne nesreće koja je 4. oktobra zadesila ovaj kraj, neke od velikih kompanija metalske industrije i građevinarstva ostale su bez radnih sirovina koje im stižu preko Luke Ploče.

Pruga Sarajevo – Ploče predstavlja žilu kucavicu za transport robe. Zbog prekida mnogi su u problemu. Među najugroženijim zbog nedostatka sirovina je Global Ispat koksna industrija – GIKIL Lukavac, jedna od najvećih tvornica koksa u regiji. Zbog toga je upitno 900 radnih mjesta i isto toliko porodica koje zavise od ovih primanja.

– Iz GIKIL-a su nakon prekida željezničkog saobraćaja saopštili da mogu raditi mjesec. Reducirali su proizvodnju. Po toj informaciji, njima gori. Jedina im je opcija da posude ili nabave ugalj iz Poljske. Kad je u pitanju ArcelorMittal Zenica, dobijamo nešto koksa iz Poljske i jedan dio iz Lukavca. Još nije alarmantno stanje kod nas, kazao nam je Rašid Fetić, predsjednik Sindikata ArcelorMittal Zenica.

Posebno teško je Željeznicama Federacije, čiji dnevni gubici zbog nefunkcionisanja pruge, prema izjavama čelnih ljudi preduzeća, iznose 280.000 KM. Dnevni prevoz željeznicom iz Ploča u prvih devet mjeseci ove godine je u prosjeku iznosio od 6.500 do 7.000 tona robe.

U Luku Ploče prosječno uplovi 430 brodova godišnje, koji uglavnom prevoze teret za potrebe bh. ekonomije

Naravno, tu je i Luka Ploče u koju prosječno godišnje uplovi 430 brodova, a koji uglavnom prevoze teret za potrebe bosanskohercegovačke ekonomije. Luka Ploče je zatrpana robom za BiH koja čeka prevoz.

Rokova nema

Iz Željeznica Federacije BiH su još sredinom oktobra naveli da će biti potrebno najmanje dva do tri mjeseca kako bi se uspostavio željeznički saobraćaj na dionici pruge Donja Jablanica – Grabovica, koja je pretrpjela najveća oštećenja u nedavnim poplavama.

Sredstva za obnovu pruge kazali su da će osigurati Vlada FBiH u skladu sa Zakonom o Željeznicama FBiH i Zakonom o finansiranju željezničke infrastrukture i sufinansiranju putničkog i kombinovanog saobraćaja. Procijenjena šteta na pruzi iznosi oko pet miliona KM, ali o početku obnove još nema preciznih informacija.

 

Izvor: oslobođenje

Izdvojeno