bdf.brcko@gmail.com

Distrikt Brčko i Tuzla najveći problemi u realizaciji autoputa Sarajevo-Beograd

Vrijeme prolazi, Bosna i Hercegovina kasni. Autoput od Sarajeva ka Beogradu, nažalost, i dalje je na čekanju.

Usuglašavanje stavova na strani Bosne i Hercegovine još nije završeno. Ni trase još uvijek nisu definirane. Ministar prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto najavio je da će se na ovu temu razgovarati početkom srpnja u Brčkom.

Dosad loše komunikacije

Priča o autoputu koji će povezati dva glavna grada dvije susjedne države stara je šest godina. Bosna i Hercegovina do danas na ovu temu skoro da ništa nije napravila.

– Prije svega, moramo utvrditi trasu. Ulaz u Brčko iz unutarnjosti zemlje u smislu auto-ceste, točna trasa od Orašja do Brčkog, pa prema Tuzli, a zatim utvrđivanje projekta od Zvornika, te od Brčkog ka Bijeljini. Ključno je da stvorimo zamah u ovim investicijama, rekao je nedavno ministar Forto.

I dok naša država tek razmatra odakle početi, Srbija već najavljuje završetak radova do kraja godine.

– U narednih nekoliko godina Srbija i Bosna i Hercegovina će biti povezane sa dva autoputa i sa dve brze saobraćajnice. To se u povijesti nikada nije desilo. To čak nije bilo ni u vremenu Jugoslavije.  Nije bilo puno povezivanja tada, ne znam koji je razlog, ali u svakom slučaju ovo će donijeti dobro građanima i jedne i druge države, smatra ministar prometa Srbije Goran Vesić.

Ključ problema je Tuzla, smatra Edin Forto. Potrebno je iznaći najbolje rješenje za uvezivanje Tuzle s Brčkom. Dalje će se ići prema istoku. Zbog toga se u Vladi Tuzlanske županije nadaju da se na realizaciju projekta neće čekati još godinama.

– Nema razloga da federalna razina i ostale nadležne razine mimo županije ne krenu u realizaciju, jer ćemo imati svi korist od toga puta. Cijela država će imati odblokiran transportni tok, mišljenje je ministra prometa u Vladi Tuzlanske županije, Denisa Bećirovića.

Brčko se ne povlači

Prijedlog trase autoputa kroz Brčko, iako se vjerovalo da je prihvaćen, ponovno se našao u središtu problema pri izgradnji budućeg autoputa. Iz Zavoda za planiranje Brčko Distrikta tvrde da Brčko nije i neće biti kočnica za izgradnju, ali neće biti ni servis za ispunjavanje nečijih želja.

– Brčko ima prijedlog trase. Pitanje je da daljih rasprava i što je u pozadini. Republika Srpska utvrdila je kontakt točke na ulazima i izlazima iz Brčkog svojom prostorno-planskom dokumentacijom. Mi smo od prvog ulaza u Brčko od točke a do točke b gdje izlazi, našli najkraći i najbolji put. Političke igre ne želim komentirati, rekao je Ismet Dedeić iz Zavoda za planiranje Brčko Distrikta.

Upravo na primjeru izgradnje autoceste Sarajevo – Beograd ogleda se sva složenost donošenja ključnih odluka u BiH. Pred kraj 2021. u Sarajevu su se sastali tadašnji državni ministar Mitrović, tadašnji entitetski premijeri, kao i gradonačelnik Brčkog, a uz njih su tu bili i direktor JP Autoceste FBiH i direktor JP Autoputevi RS-a.

Svi oni su došli na sastanak koji se tiče odabira trase autoceste Sarajevo – Beograd kako bi se dogovorili i ispoštovali i struku i politiku i konačno se usuglasili oko svima najprihvatljivije trase kroz Brčko. Naravno, na ovom sastanku je imao svako svoje mišljenje koje bilo suprotno onom drugom.

S. Ž.

Izdvojeno