bdf.brcko@gmail.com

Dionice autoputa Brčko-Vukosavlje koja iznosi 760 miliona КM, ili 23 miliona maraka po kilometru- nerealna!

Кako je moguće da je u Republici Srpskoj za gotovo dva puta po kilometru skuplja gradnja autoputa u odnosu na autoput u Srbiji, koji se, uz to, gradi na mnogo zahtjevnijem terenu, pita Milan Radović, nosilac liste SDS za Narodnu skupštinu Republike Srpske iz IJ3 i dodaje da vlast preskupim investicijama i zaduženjima urušava budućnost naših građana i koči rast plata i penzija.

On smatra da je cijena dionice autoputa Brčko-Vukosavlje koja iznosi 760 miliona КM, ili 23 miliona maraka po kilometru- nerealna!

„Veoma zahtjevna dionica od 77 kilometara autoputa (sa šest traka) i brze ceste (sa četiri trake) na relaciji Ruma-Šabac-Loznica košta oko 910 miliona КM. Važno je napomenuti da se na toj dionici gradi novi i  grandiozan most na Savi dužine 1,3 kilometra koji će imati  47 stubova, ali i veliki vijadukt sa izlazima na autoput i to su značajne stavke troška samog projekta koji su uključeni u cijenu od 910 miliona КM“, kaže Radović, koji je zamjenik predsjednika SDS.

On ističe da pored svega navedenog cijena projekta ovog važnog putnog koridora kroz Srbiju iznosi 11,8 miliona maraka po kilometru, dok je naša vlast ugovorila cijenu od 23 miliona КM po kilometru.

„Ova saobraćajna dionica u Srbiji je veoma opterećena, što ubrzava njenu isplativost na rok od maksimalno 40 godina, dok je isplativost našeg puta Brčko-Vukosavlje oko 100 godina“, pojašnjava Radović.

Postavlja se logično pitanje, navodi Radović, kako je moguće da je u Srpskoj za gotovo dva puta po kilometru skuplji autoput koji se gradi na ravnom prostoru bez mosta preko rijeke, i izlaznog vijadukta, od ovoga na relaciji Ruma-Šabac-Loznica.

„Ako uporedimo samo ova dva projekta, jasno je da se vlast u Srbiji ponaša veoma odgovorno i transparentno vodeći računa o isplativosti, ali i troškovima samog projekta. Za razliku od Srbije, naša vlast rasipa novac i ovako skupim te prilično neisplativim projektima ne ostavlja mogućnost za rast plata i penzija ali i za rasterećenje privrede od visokih nameta“, istakao je Radović.

Veoma važno je napomenuti, kaže on, da Vlada Srbije ovu saobraćajnicu oko 70% finansira vlastitim sredstvima, dakle ne zadužuje svoje građane nekontrolisano, dok se naša vlast za sve diže kredite.

„Za razliku od Srbije, naša Vlada kao da jedva čeka da joj neko ponudi bilo kakav projekat na kredit sa što dužim rokom otplate, ne vodeći uopšte računa o isplativosti i cijeni. Zato slobodno možemo reći da ova vlast skupim i nekontrolisanim investicijama uništava standard naših građana, ali i otima budućnost naše djece“, kategoričan je Radović.

 

(BN)

Izdvojeno